Kedves Olvasóink!

Könyvtárunk november 9-től bizonytalan ideig nem látogatható.
Online szolgáltatásaink változatlanul működnek, sőt egyeztetett kölcsönzésre is van lehetőség!

A könyvtár bezárása összhangban van a 484/2020. (XI. 10.) Korm. rendelet alapján kiadott 12/2020. (11.10.) sz. rektori utasítás a 2020/2021. tanév őszi félévének online formában történő folytatásáról   szóló új belső rektori utasítással.

Milyen szolgáltatásokat tudunk nyújtani?

Kölcsönzés

A katalógusban kikeresett művek szerzőjét és címét e-mailben kérjük megadni. Ennek alapján összekészítjük és kikölcsönözzük a könyveket, melyek a könyvtár előterében elhelyezett könyves széfszekrényből, az Olvasónk által kért időpontban elvihetők.  A kérés teljesítését válasz e-mailben, az aznapra érvényes nyitókódokkal visszaigazoljuk.

Visszavesszük a könyveket

A korábban kikölcsönzött könyvek bármikor visszahozhatók és betehetők a kültéri, védett elhelyezésű  könyvbedobó ládába. A láda nyílása 21 x 5 cm, max. ilyen méretű könyvet lehet bedobni.  Nagyobb méretű visszahozott könyvekhez a könyves széfszekrényt ajánljuk (ld. a kölcsönzésnél.)

Milyen távszolgáltatások vannak?

Online tájékoztatás: irodalmat keres egy témához? Áttekintette az útmutatókat, mégsem tudja kezelni a könyvtár katalógusait, e-forrásait? Naponta 10-14 óra között foglalhat időpontot, hogy GoogleMeeten vagy Skype-on élőben beszélgethessünk!

Távbeiratkozás: Neptun-kóddal rendelkező hallgatóknak távbeiratkozási lehetőséget nyújtunk,  lejárt olvasójegyek érvényességét adategyeztetést követően hosszabbítjuk (telefon, e-mail).

Előfizetett adatbázisokhoz otthoni hozzáférés: a belső levelezőlistákon korábban megadott információk szerint.  Az intézményi hálózatban elérhető adatbázisokból szorgalmi időszakban 48, vizsgaidőszakban 24 órán belül elküldjük a kért cikkeket.

Digitalizálás:  beiratkozott hallgatók, oktatók, munkatársak digitalizálási kérést indíthatnak a katalóguson keresztül.
A 125/2020. (IV. 16.) Kormányrendelet a járványügyi helyzetre tekintettel egyszerűsítette a szerzői jogi törvény (1999. évi LXXVI. törvény) oktatási célú felhasználási szabályait. Ennek megfelelően biztosítjuk a TKB beiratkozott oktatói, hallgatói, munkatársai számára az online tanuláshoz, oktatáshoz  szükséges művek elérését. Feltétel az is, hogy a kérés időpontjában még legalább 30 napig érvényes legyen az olvasójegy. Az érvényesség hosszabbítható (telefon, e-mail)!
Bejelentkezést követően a katalógus Olvasói adatok – távhasználat menüjében rövid (egyszavas) tájékoztató-kifejezések formájában követhetők a kérések és a teljesítés fázisai.  Felmerülő problémák leírására kötött karakterszámú üzenet-mezők állnak rendelkezésre, – itt ebben a formában,  e-mailben részletesen tudunk válaszolni.
A digitalizási kérés-szolgáltatás
a fizikai példányokat részben pótló fontos, új szolgáltatásunk! 

Előjegyzés kérhető?

Igen, kérhető.

Könyvtárközi kölcsönzésben kérhető-e könyv?

Igen, azonban elhúzódó szállítási időre kell számítani.

Mikor és hogyan érhetők el a könyvtár munkatársai?

Csütörtöki munkanapokon 10-14 óra között tartunk telefonos ügyeletet. Közvetlen számunk: +36 1 347 0689.
A könyvtár belső területére ügyeleti időben, egyeztetés alapján, csak az intézmény oktatói és munkatársai jöhetnek be.

Központi e-mail címünkre (library@tkbf.hu) érkező levelekre 24 órán belül igyekszünk válaszolni.
Szolgáltatásainkkal kapcsolatos észrevételeket, konstruktív javaslatokat megköszönjük!
2020. november 8.